torsdag 9. mai 2019

Tarot og kjærlighet


Apropos overtro og kjærlighet, så møtte jeg min fremtidige mann gjennom tarot kort. Det var på et stadium da jeg var begynt å bli drittlei menn. Jeg var lei menn som fremstilte seg som bedre enn de var. Det er selvfølgelig lurt å selge seg inn ved å vise seg fra sin beste side, men det er ganske kortsiktig å overdrive da det ikke varer over tid. Og det var tross alt det jeg var ute etter: en mann som skulle vare livet ut.  Men som sagt var jeg gått lei og skulle prioritere karrieren. Jeg lurte på om jeg skulle fortsette i min nåværende jobb eller bytte. Det var egentlig det jeg ville finne ut av da min venninne tilbød seg å spå meg med sine tarotkort. Det viste seg at kortene hadde et annet budskap til meg for hele leggingen var full av begerkort, som ofte betyr følelser. Og i nærmeste fremtid skulle det komme en mann inn i livet mitt. Begerkongen dukket opp sammen med «de elskede». Kortene kan ha mange meninger, men av og til når de dukker opp sammen er det vanskelig å fortolke det som noe annet enn at det var en mann som ville komme inn i livet mitt, og ikke begerkongen som en egenskap.


Det som er interessant med begerkongen er at det symboliserer en moden mann, blond, men litt grått hår som er balansert og har oppnådd det han ønsker i livet sitt. Han er stabil og trygg på seg selv. Han lever et alternativt liv og er emosjonelt sterk. Så da Vegard dukket opp i livet mitt var det interessant at han fremstilte seg selv som emosjonelt sterk, at han kunne «stå i en storm». Og han hadde noen grå hår. Han har valgt å drive for seg selv istedenfor å jobbe for andre, han liker å bo utenfor Norge, så det er et ganske alternativt liv, og definitivt noe som passer for meg.

Ville jeg satset på ham hvis ikke kortene hadde sagt at jeg ville møtt ham? Bidro kortene til at jeg så etter en slik mann? Det er vanskelig å si. Men siden jeg er overtroisk velger jeg å tro at det var skjebnebestemt. Og forholdet vi har hatt de siste fire årene er nesten for godt for å være sant, fylt av vennskap, men også lidenskap. Vi er enig i mye, men stimulerer og utfordrer også hverandre. Vi støtter hverandre og utfyller hverandre. Hvordan finner man en slik person i en verden med så mange mennesker hvis det ikke er skjebnebestemt?


Ingen kommentarer: