onsdag 22. mai 2019

Er han "den rette" ?

Det er en omstendelig prosess å finne «den rette». Folk har forskjellige kritierier. Og til tross for at jeg er overtroisk, kan man ikke overlate alt til skjebnen.

Fra vi traff hverandre april 2015, da han hjalp meg med båtpussen på den første «date’n», har jeg tenkt at han er en modig mann. Det er ikke mange som satser på en 6 timers «date» første gangen man treffer en dame, spesielt en vietnamesisk dame for en mann som egentlig hadde lovt seg selv at han skulle holde seg unna asiatiske damer. Men noen ganger er vel fristelsen for stor. Jeg må innrømme at jeg var skeptisk da jeg fant ut under lunsjen at han hadde vært gift med dame fra Indonesia før. Han falt helt definitivt inn i gruppen av menn som kalles «asian fetish». Det er nemlig noen menn som lider av slikt…Men i Vegards tilfelle, var det noen formildende omstendigheter da han egentlig ville holde seg unna asiatiske damer. Og ganske kjapt fant jeg ut at han faktisk så meg som jeg er, siden jeg ikke er så typisk «asiatisk», i den grad man kan putte halvparten av jordens befolkning i samme bås. Faktisk er han så flink til å lytte til det jeg sier, at jeg måtte slutte å halve sannheter, da det er så vanskelig å huske hvilken del av sannheten jeg har fortalt.

For å finne ut om han er «den rette» måtte jeg bruke HEIS teorien. Dette er en teori jeg har utviklet for å skille klinten fra hveten. Og jammen santen bestod han den testen også.

H står for hjerte. Føler jeg noe når jeg er sammen med ham? Ja, han er ganske kjekk og kanskje slo hjertet mitt litt fortere da jeg var sammen med ham.

E står for Ego-bekreftelse. Føler jeg meg sett og bekreftet av ham? Føler jeg meg bedre, vakrere, smartere? God nok og ikke dårligere?

I står for Inspirasjon. Føler jeg at jeg er kreativ, får nye tanker og kan utfolde meg når jeg er sammen med ham?

S står for sex. Det er fint hvis ikke den delen er dårlig også.

Og heisen er en fin metafor for et forhold generelt. Den bør ta deg opp, ikke ned.

Så etter noen uker fant jeg ut at han hadde både H, E og I. Men S hadde vi ikke prøvd. Jeg hadde nemlig erfart at S ofte kommer i veien når man skal gjøre gode vurderinger. Men han var så bra både på H, E og I at jeg fant ut at selv om han var dårlig på S, ville jeg beholde ham likevel. Heldigvis kunne jeg legge ut denne posten på Facebook etter 4 uker.
En mann som fyller hele HEIS’en er ikke lett å finne, og etter fire år var det på tide å formalisere det hele på den eneste måten som var naturlig for oss. Med et antropologisk proforma ekteskap.

Ingen kommentarer: